Luk menu

Description

Betalingsbetingelser for Klarna-faktura

Med Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du behøver aldrig at indtaste dine kreditkortoplysninger, og du betaler altid først når du har modtaget dine varer. Du modtager din faktura fra Klarna via e-mail samme dag som din bestilling sendes fra vores lager og du har 14 dages betalingsfrist fra modragelsen af fakturaen. Du skal derfor altid først betale dine varer efter du har modtaget din ordre og der er ingen esktra gebyrer forbundet med betaling via faktura. Bemærk, at du altid skal opgive dit fulde CPR-nummer for at købe med Klarna Faktura.
 

Jeg har ikke modtaget min faktura, hvad skal jeg gøre?

På Klarnas hjemmeside kan du altid se din faktura, du skal bare indtaste den e-mailadresse du brugte ved bestillingen på Garnius.dk. Der har du også mulighed for at udskrive en kopi af din faktura, ligesom du har mulighed for at udsætte forfaldsdatoen med 10 dage.

Hvis du ønsker at kontakte Klarnas kundeservice for at få hjælp, eller hvis du har andre spørgsmål til din faktura, er du velkommen til at kontakte Klarna på tlf. 69 91 88 81 man-fre mellem kl. 08.00-17.00.


Kan jeg ændre forfaldsdato på min faktura?

Når du betaler med Klarna faktura, kan du uden problemer udsætte forfaldsdatoen på din oprindelige faktura med 10 dage. Dette gør du nemt og enkelt ved at logge ind på Mine sider på Klarnas hjemmeside, enten ved hjælp af den opgivne e-mailadresse i forbindelse med købet, eller med fakturaens KID-/fakturanummer og dit CPR-nummer.

Det er ikke muligt at udsætte forfaldsdatoen yderligere på en kontofaktura. Når du bruger tjenesten Klarna konto, modtager du en kontofaktura i midten af hver måned med en endelig betalingsdato i slutningen af måneden.

Hvis du ønsker at kontakte Klarnas kundeservice for at få hjælp, eller hvis du har andre spørgsmål til din faktura, er du velkommen til at kontakte Klarna på tlf. 69 91 88 81 man-fre mellem kl. 08.00-17.00.
 

Hvorfor kan jeg ikke betale med faktura?

Når du anmoder om at handle med faktura eller delbetaling hos Klarna, foretages der en kreditvurdering. Resultatet af kreditvurderingen afgør, om du kan handle for det valgte beløb.

Ifm. denne vurdering kigger Klarna primært på tre ting: din tidligere betalingshistorik hos dem, hvor meget du ønsker at købe for, samt eksterne informationer som Klarna indhenter hos et kreditoplysningsbureau. Det er altså en kombination af flere forskellige faktorer, der afgør om købet går igennem.

Hvis købet ikke går igennem med faktura eller delbetaling, kan du afslutte din ordre med kortbetaling i stedet. Hvis du ønsker at kontakte Klarnas kundeservice for at få hjælp, eller hvis du har andre spørgsmål til din faktura, er du velkommen til at kontakte Klarna på tlf. 69 91 88 81 man-fre mellem kl. 08.00-17.00. 

Hvordan ved jeg, om jeg har ubetalte fakturaer?

Du kan nemt tjekke hvorvidt hele din faktura er betalt ved at gå ind på Mine sider på Klarnas hjemmeside. Der kan du altid selv hente dine fakturaer frem, du skal bare indtaste den e-mailadresse du brugte ved bestillingen. Der har du også mulighed for at udskrive en kopi af din faktura, ligesom du kan vælge at udsætte forfaldsdatoen med 10 dage. Husk, at det kan tage op til tre hverdage fra betalingen udføres til den er registret.

Hvis du ønsker at kontakte Klarnas kundeservice for at få hjælp, eller hvis du har andre spørgsmål til din faktura, er du velkommen til at kontakte Klarna på tlf. 69 91 88 81 man-fre mellem kl. 08.00-17.00.

Hvor gammel skal jeg være for at handle med Klarna?

Du skal være mindst18 år gammel for at betale med Klarna..
 

Ved manglede betaling 

Hvis den månedlige ydelse ikke bliver betalt, vil der blive opkrævet et forsinkelsesgebyr samt eventuelle morarenter. Hvis der går flere måneder, uden at den månedlige ydelse bliver betalt, vil der blive sendt et brev til dig med en varsel om, at aftalen kan blive opsagt

Hvis du ønsker at kontakte Klarnas kundeservice for at få hjælp, eller hvis du har andre spørgsmål til din faktura, er du velkommen til at kontakte Klarna på tlf. 69 91 88 81 man-fre mellem kl. 08.00-17.00.

Se Klarnas fuldstændige fakturavilkår her.
 

Delbetaling

Garnius tilbyder dig at dele din faktura op i mindre dele, såkaldt delbetaling. Betalingen sker via Klarna. Afhængigt af ordrebeløbet kan du vælge delbetaling som betalingsmetode efter at du har gennemført dit køb, samt ønsket kreditperiode.Akkurat som når du handler med faktura skal du først betale, når du har modtaget dine varer. 

Sådan gør du: indbetal et lavere beløb (det laveste mulige beløb ser du på linjen "delbetal fra" på din faktura), så vil din faktura blive omdannet til delbetaling. Midt i den efterfølgende måned sender Klarna en ny faktura med posten. Du bestemmer selv, om du vil betale det laveste beløb, et valgfrit beløb, eller hele det resterende beløb og derved afslutte delbetalingen.

Se Klarnas fuldstændige vilkår her.