Retur & Bytte
Hvordan returnerer jeg en vare/ordre?
Du har 30 dages fortrydelsesret/returret. Før du sender retur kontakt vores kundeservice via vores Kontaktskema
Oppgi følgende opplysninger:
- Ordrenummer på varen som sendes retur
- Hvilken varer (både garntype, farve og antal eller andet tilbehør) som sendes retur fra denne ordren. Hvis du skal sende hele ordren i retur, skriver du bare «hele ordren».
Herefter vil du få tilsendt et link til en Bring-side, hvor du kan oprette egen returseddel.
Det koster 39,- at sende retur. De 39,- trækker Garnius.dk fra beløbet, som vi skal tilbagebetale for dine returnerede varer.
Det er viktig at dine returvarer bliver sendt med Garnius egen returseddel. Dette er en tryghed for både dig og os, da din pakke dermed sendes med sporing.
Din retur vil være ferdigbehandlet 12-18 hverdage efter den er mottaget vores returlager i Norge. Vi gør også opmærksom på at der kan forekomme længere behandlingstid ved sygdom, ferie og uforudsete hendelser hos os og transportør.
Hvis du har betalt med faktura, anbefaler vi, at du betaler fakturaen før betalingsfristen. Da varen fortsat er betragtet som dine indtil vi modtager og behandler din retur. Du kan også logge ind på Klarna.dk eller Klarnas app og melde den aktuelle ordre som retur, hvorved fakturaen bliver satt i bero.
Uafhentet pakke / hvis du ikke henter din pakke fra pakkeshop.
Hvis din pakke kommer retur til os efter hentefristen er udløbet, vil du blive opkrævet et gebyr på 100,- for uafhentet pakke. Dette gebyr dækker vores pakning, håndtering og sending af pakken samt PostNord/Brings håndtering af pakken.
BEMÆRK! Fra 1. november 2023 vil vi ikke længere sende e-mails til kunder vedrørende uafhentede pakker. Ved uafhentet pakke vil vi automatisk opkræve kunden 100 kr i gebyr for emballering, fragt, returporto og administration, når vi modtager pakken.
Uafhentede pakker anses ikke som en godkendt returnering, men hvis der er andre naturlige omstændigheder, der har ført til, at pakken er blevet returneret til os, er det vigtigt, at du som kunde sender en e-mail til kundeservice og skriver "ændring/annullering" som emne. Vores kundecenter vil være behjælpelig med at få ordnet, at pakken bliver sendt igen.
Hvis der er fejl fra PostNord/Bring, vil disse forsendelser ikke blive påvirket af denne ændring, men du vil blive kontaktet af vores kundecenter.
Retur via nærboks
Vi tilbyder også, at du kan sende retur via nærboks. Du må fortsat oprette en returseddel via kontakt til kundeservice. Når du har printet din returseddel ud og klistret/tapet denne på pakken, som du sender retur, kan du downlade appen «Nærboks». Her registrerer du din returpakke og vælger hvilket nærboksanlæg, som du vil aflevere pakken i. Du modtager en kode, som du skal bruge til at låse boksen op med, og herefter kan du lægge returpakken i boksen.
Bytte
Hvis du ønsker at bytte til en anden vare, vil vi bede dig om at lægge en ny bestilling ind på disse varer. Skriv ned det nye ordrenummer og vedlæg dette sammen med returneringen. Vi vil derefter refundere dig for fragten op til 45,- afhængigt af, hvilken fragtmetode du vælger.
Vi gør opmærksom på, at hvis den nye ordre kvalificerer sig til fri fragt, og du vælger en anden fragtmulighed end fri fragt, vil du ikke få refunderet fragtomkostningerne for den nye ordre.
Husk: Du har 30 dages returret/åbent køb fra den dag, forsendelsen er modtaget. Ved returnering skal produktets emballage og produkt være uåbnet, uskadt og må ikke have generende lugt som for eksempel røg, mad osv.
Hej! Hvad kan vi hjælpe dig med?
Vigtig information:
Vi beder dig om ikke at sende flere henvendelser om samme sag, hvis du allerede har sendt en henvendelse tidligere. Vi vil besvare din henvendelse så hurtigt som muligt. -
Tak for forståelsen!
Fandt du ikke det, du ledte efter?
Du er velkommen til at sende os en forespørgsel via kontaktformularen nedenfor, så hjælper vi dig gerne.
Telefonen er lukket pga ændret struktur hos kundeservice. Du kan kontakte os via vores kontaktskema eller chat
Åbningstid:
Mandag - Fredag kl. 07:30-15:30
Vores skønne kundeservicemedarbejder holder frokost kl. 11:30-12:30. Der besvares ikke henvendelser i dette tidsrum.
Kontaktskema:
Chat med os!
BEMÆRK!Vi beder dig have ordrenummeret og relevant information klar, når du chatter med os, så vi kan hjælpe dig så hurtigt som muligt. Vi gør opmærksom på, at vi ikke kan besvare sager vedrørende reklamation, mangel på garn til strikkepakke, partinummer og prisgaranti på chatten. Ønsker du hjælp med dette, beder vi dig om at benytte vores kontaktskema. |
Vores chat er åben Mandag til Fredag
Kl. 09.00 til Kl. 11.15
og
Kl. 12.15 til Kl. 14.00